Pim Holsbrink werkt bijna 5 jaar bij Hercules. Met veel plezier en gedrevenheid zorgt hij voor de klanttevredenheid en sinds kort houdt hij zich ook bezig met informatiebeveiliging vraagstukken. In de duo rol als Customer Support Teamleider en Information Security Officer is geen dag hetzelfde.
Met een Masteropleiding Rechten aan de slag in de IT
Ik ben na mijn masteropleiding rechten opzoek gegaan naar een vakgebied of sector die mij aansprak. Het wordt min of meer normaal gezien dat je advocaat zou moeten worden, maar dat paste niet bij mij. Ik werd benaderd door een recruiter of het mij leuk zou lijken om als management trainee aan de slag te gaan bij een software bedrijf die zich toespitst op woningcorporaties. Dat sprak mij wel aan. Huurrecht wist ik al wat van, processen vormgeven en mijn weg daar in vinden staat mij op het lijf geschreven dus ik dacht waarom niet? Zodoende ben ik begonnen op de customer support afdeling. Het product kennen, de klantrelatie begrijpen, ITIL implementeren. Allemaal spannende ontwikkelingen. Vanaf daar ben ik doorgegroeid naar een customer support teamleider rol. Dit paste nog meer bij mij dan echt kennistovenaar zijn in één specifiek onderdeel. Ik ben toch meer een generalist die ook het menselijk aspect van serviceverlening interessant vindt. Vorig jaar ben ik begonnen met de ISO zaken voor Hercules. Toch weer iets semi juridisch. Een andere kijk op de processen, met een certificering voor het bedrijf in het geschied. Weer een leuke afwisseling waar ik mij nu vol voor in zet!
Waarom is werken bij Hercules zo leuk?
Je krijgt veel verantwoordelijkheid en vrijheid om taken op te pakken. Iedereen heeft dezelfde mentaliteit van ‘mouwen opstropen, schouders eronder’ dat maakt het leuk. De communicatie onderling en de communicatie naar de klant is altijd één van oplossingsgerichtheid en eerlijkheid. Betrouwbaarheid staat hoog in het vaandel bij Hercules, dat past bij mij. De combinatie van dat alles en de leuke werksfeer maakt dat Hercules goed bij mij past en andersom.